010-714 25 04 Ma t/m vrijdag van 09:00-17:00
Facebook

Menu

LET OP: vanaf 2021 zijn er 2 extra toeslagen voor vliegbelasting en SGR-bijdrage

De toeslagen zijn (zie ook artikel 5):

Toeslag vliegbelasting (7,85 euro) per boeking:
Voor vliegreizen geldt vanaf 1 januari 2021 een verplichte vliegbelasting. Het kabinet wil dat vliegreizigers meer rekening houden met het milieu en dat de luchtvaartsector minder CO2 gaat uitstoten. Daarom geldt vanaf 1 januari 2021 een vliegbelasting voor alle passagiers die vertrekken vanaf een Nederlandse luchthaven.

Toeslag SGR (5 euro) per boeking:
Voor alle boekingen die vanaf vanaf 1 februari 2021 worden ingeboekt rekenen we een verplichte bijdrage voor het SGR. De reden hiervoor is dat het SGR (stichting garantiefonds reisgelden) heeft besloten om deze consumententoeslag op te leggen als extra risicodekking in de toekomst.

Boekingsvoorwaarden

Op een boeking van onze vakanties zijn naast deze boekingsvoorwaarden van Twin Travel ook ons privacyreglement, de SGR-voorwaarden en de wet op de reisovereenkomst van toepassing:


Lees de onderstaande voorwaarden goed door voordat je een vakantie boekt!

1. De reisorganisator

Twin Travel is een handelsnaam van reisorganisatie SET-Reizen BV en gespecialiseerd in het organiseren van begeleide vakanties voor mensen met een visuele beperking. Twin Travel biedt 1 op 1 begeleiding, tenzij anders vermeld in de reisbeschrijving. Onder onze begeleiders bevinden zich géén verpleegkundigen of artsen (in functie). Als onderdeel van SET-Reizen BV is Twin Travel aangesloten bij garantiefonds SGR en aangesloten bij Keurmerk NBAV. Meer informatie over deze organisatie lees je in artikel 24.

2. Reizigers

De vakanties van Twin Travel worden georganiseerd voor mensen met een visuele beperking die niet zelfstandig op vakantie willen of kunnen gaan. Zij hebben begeleiding nodig in verband met hun visuele beperking, maar dienen zelfredzaam (ADL) en goed mobiel te zijn. Een reiziger kan de vakantie ook boeken met zijn eigen begeleider (vriend(in), familie of partner). Twin Travel is dan niet verantwoordelijk voor de begeleiding. Als reiziger tijdens de vakantie medische hulp nodig heeft, dan moet men daar zelf voor zorgen (begeleiding zal in redelijkheid en indien beschikbaar assisteren).

Wij verwachten van reizigers een grote mate van zelfstandigheid. Deze zelfstandigheid bestaat uit tenminste:

  • dat reiziger zelfstandig zijn/haar koffer kan dragen op het vliegveld of het station;
  • dat reiziger in het hotel na enige instructie zelf de weg vindt van uw kamer naar de eetzaal of de receptie;
  • dat reiziger zelf zijn/haar koffer uit- en inpakt;
  • dat reiziger zelf zorgt voor tijdig opstaan;
  • dat reiziger zichzelf kan wassen en aankleden;
  • dat reiziger zelfstandig van het toilet gebruik kan maken;
  • dat reiziger zelf zijn/haar brood kan smeren als de begeleiders het brood en beleg hebben aangegeven;
  • dat reiziger een flexibele instelling heeft met betrekking tot de mogelijkheden van de groep
  • dat reiziger zich houdt aan belangrijke adviezen vermeld in reisbescheiden
  • dat reiziger gemaakte afspraken nakomt


3. Begeleiders

Omdat onze reizigers met een visuele beperking niet zelfstandig op vakantie kunnen, biedt Twin Travel voor deze doelgroep vakanties aan met begeleiding. De begeleiders van Twin Travel zijn mensen die het belangrijk vinden dat ook visueel gehandicapten op vakantie kunnen. Daarnaast vinden ze het leuk om andere mensen te ontmoeten, samen mooie excursies of wandelingen te maken en waar nodig de helpende hand te bieden. Verder zijn ze bereid er vrije dagen voor op te nemen én ze zijn bereid om een deel van de reiskosten te betalen. Op de vakanties die we aanbieden gaat er voor iedere visueel gehandicapte 1 begeleider mee. De begeleiders hebben geen vaste deelnemer (blinde of slechtzienden), maar rouleren met elkaar. Ieder dagdeel of iedere dag begeleid wordt de blinde deelnemer dus begeleid door een andere begeleider. Tijdens iedere vakantie is 1 van de begeleiders tevens reisleider.

Taken begeleiders
Begeleiders organiseren gezamenlijk excursies en de activiteiten tijdens de reis. Maar de begeleiders zijn natuurlijk meer dan een reis gids. Zij kunnen je een hand of arm geven tijdens het lopen in een vreemde omgeving, zij vertellen over de omgeving en zij laten dingen zien en voelen die u interessant vindt. Ook kunnen ze teksten voorlezen uit een reisgids. Afhankelijk van de situatie en de wensen helpen begeleiders bij het in- en uitstappen van trein of bus, met het aangeven hoe de hotelkamer en de badkamer er uit zien, met het zoeken van iets dat je kwijt bent, met winkelen en het kopen van souvenirs, het kopen en schrijven van briefkaarten en helpen bijvoorbeeld bij betaaltransacties.

4. Boeking

De hoofdboeker (degene die de reis daadwerkelijk boekt) is verantwoordelijk voor de reisovereenkomst en gaat tevens de betalingsverplichting aan. De hoofdboeker is verplicht een weloverwogen reiskeuze te maken die past bij de beperkingen en mogelijkheden van de reiziger. De hoofdboeker is bij boeking tevens verplicht om de beperkingen van de reiziger duidelijk, zorgvuldig en naar waarheid aan ons te melden om een goed verloop van de reis en de benodigde begeleiding te waarborgen. Twin Travel behoudt altijd het recht om in overleg met de hoofdboeker de boeking te wijzigen of te weigeren.

De vakantie kan telefonisch of per e-mail worden gereserveerd. Na boeking van de reservering versturen wij de bevestigingsfactuur per e-mail of op aanvraag per post. Wij verzoeken de hoofdboeker om de bevestigingsfactuur van de boeking op juistheid te controleren.

5. Reissom

1. De gepubliceerde reissom geldt per persoon en omvat alleen de diensten en voorzieningen zoals in het programma van de reis is gepubliceerd. Kennelijke fouten en vergissingen in een publicatie binden ons niet. Bij de beschrijving van iedere reis is vermeld welke voorzieningen in de reissom zijn inbegrepen. 2. Bij uitzondering kan een correctie op de reissom noodzakelijk zijn voor zover deze bij het samenstellen van het programma nog niet definitief bekend was (bijvoorbeeld ten gevolge van sterke koerswijzigingen of aanpassingen van de vliegprijs). De reiziger wordt hiervan tijdig op de hoogte gesteld en mag dan kosteloos annuleren.

6. Overige kosten

Naast de reissom zijn er nog andere kosten aan de boekingen verbonden. Deze kosten zijn hieronder verdeeld in verplichte- en optionele kosten.

Verplichte extra kosten
Reserveringskosten (€ 35), Vliegbelasting (7,85 euro) en SGR-consumentenbijdrage (5,00 euro) en natuurlijk zakgeld voor persoonlijke uitgaven en consumpties.

Optionele kosten
Reisverzekering, Annuleringsverzekering, Eenpersoonskamer en Extra kofferbagage 20 kg bij vliegreizen (€ 10).

Aanmaningskosten
Bij het verzuimen van betaling na de herinneringsfactuur zijn we gerechtigd om aanmanings- en of incassokosten in rekening te brengen.

Wijzigingskosten
Indien de hoofdboeker een wijziging wilt aanbrengen in de boeking zoals naam van de reiziger, opstapplaats of ophaaladres voor breng&haal-service kan dat leiden tot wijzigingskosten. Deze kosten zijn afhankelijk van het tijdstip en type van de wijziging en worden in rekening gebracht op de boeking.

7. Betaling reissom

Na boeking is de reisovereenkomst van kracht en versturen wij de bevestigingsfactuur per e-mail of op aanvraag per post. De aanbetaling is 20% van de totale reissom en dient 14 dagen na factuurdatum te worden voldaan. De restantbetaling dient uiterlijk 8 weken voor vertrek betaald te worden.

8. Kamerindeling

De standaard kamerindeling is op basis van een gedeelde tweepersoonskamer. De reiziger moet dus bereid zijn om een kamer te delen met een reiziger van hetzelfde geslacht. De meeste kamers hebben twee losstaande éénpersoonsbedden, maar soms kan het zijn dat je met je medereiziger slaapt in een tweepersoonsbed met twee met aparte matrassen en dekens, maar wel in één ombouw.

9. Eénpersoonskamer

De reiziger heeft alleen recht op een éénpersoonkamer als deze ook daadwerkelijk is geboekt en betaald. Let wel dat éénpersoonskamers niet altijd beschikbaar zijn en op aanvraag geboekt moeten worden tegen een toeslagtarief.

10. Dieet en speciale wensen

Een dieet of andere speciale wensen met betrekking tot het eten, kan vermeld worden bij boeking. Eventuele meerkosten voor het aangevraagde dieet worden aan de reiziger doorberekend. Wij doen ons best om de bij boeking doorgeven wensen zo goed mogelijk te regelen, maar we kunnen het dieet of andere wensen niet garanderen.

11. Activiteiten & excursies

Tijdens uw vakantie worden één of meerdere excursies of activiteiten aangeboden zoals staat vermeld in de reisbeschrijving van het gepubliceerde aanbod. Het programma is altijd onder voorbehoud en kan daardoor afwijken van de geboekte reis.

12. Reisbescheiden en tickets

Uiterlijk 2 weken voor vertrek versturen wij de reisinformatie per e-mail en tevens per post naar het bij boeking opgegeven e-mailadres. Deze informatie bevat onder andere reis- en verzameltijden, reisinformatie en kofferlabels. Let op: Vliegtickets en ander toegangstickets worden niet opgestuurd en blijven in beheer van het begeleidersteam. Het kan zijn dat de vertrektijden van vliegreizen ten tijde van het versturen van de reisbescheiden (2 weken voor vertrek) nog niet bekend zijn. De exacte tijden worden dan vermeld in de week voor vertrek.

13. Reisdocumenten

De reiziger dient zelf te zorgen voor een geldig (niet verlopen) paspoort of Nederlandse identiteitskaart (alleen geldig in Europa) die voldoet aan de eisen van de immigratiedienst en andere instanties van het land van bestemming. Sommige landen stellen ook eisen aan de geldigheidsduur van het paspoort en/of stellen een visum verplicht. De reiziger is zélf verantwoordelijk om bij de betrokken autoriteiten de nodige aanvullende informatie in te winnen en tevens tijdig voor vertrek na te gaan of de eerder verkregen informatie intussen niet is gewijzigd. Kijk op www.anwb.nl/vakantie/landeninformatie voor meer informatie.

Medisch Paspoort
Als je medicatie gebruikt en een buitenlandse reis boekt, wordt het aangeraden om een medisch paspoort mee te nemen om problemen met medicatie bij verlies of bij douane controle te voorkomen. In het Europees Medisch Paspoort worden gegevens vermeld over medicijngebruik, ziekten of aandoeningen. Het is tegen een geringe vergoeding verkrijgbaar, onder meer bij huisartsen en apotheken. Hou ook rekening met de Opiumwet. Kijk voor meer info op www.farmatec.nl.

Medische verklaring
Gebruik je medicatie die onder de Opiumwet vallen, dan is een Engelstalige medische verklaring met apostillestempel vereist. Meenemen van deze geneesmiddelen zonder verklaring is strafbaar. Op www.hetcak.nl is te lezen welke geneesmiddelen onder de Opiumwet vallen en hoe de verklaring aangevraagd kan worden.

Vaccinaties
De reiziger dient zelf te zorgen voor de eventueel benodigde vaccinaties. Welke vaccinaties uiteindelijk nodig zijn hangt af van de reisbestemming en de persoonlijke gezondheid en vaccinaties die de reiziger eerder heeft gekregen. Kijk op www.ggdreisvaccinaties.nl of raadpleeg de huisarts voor een goed advies.

14. Opstapplaatsen / verzamelpunt

De reizen die we aanbieden hebben afhankelijk van de geboekte reis een specifieke opstapplaats. Voor vliegreizen met vertrek vanuit Schiphol is het Meetingpont op Schiphol Plaza het verzamelpunt. Voor bus-excursiereizen, waarvan een touroperator de uitvoerende partij is, zijn er veelal meerdere opstapplaatsen in Nederland. De opstapplaatsen voor reizen met verblijf in Nederland is veelal het verblijfsadres.

15. Vertrektijden

De vertrek- en aankomsttijden van busreizen en riviercruises op het verzamelpunt zijn veelal halverwege de ochtend of vroeg in de middag. De vertrek- en aankomsttijden voor vliegreizen en zeecruises op het verzamelpunt zijn veelal in de vroege ochtend of laat in de avond.

16. Annulering & wijzigingen

Twin Travel heeft het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang op te zeggen bij overmacht, zoals rampen, pandemieën, terrorisme dreiging en oorlogen. Twin Travel behoudt zich het recht voor om reisovereenkomst van de geboekte reis op verschillende onderdelen te wijzigen zoals verblijf, hotel, bestemming, reisprogramma, vervoer, opstapplaats of de samenstelling van het begeleiderteam.
Het recht om de reisovereenkomst te annuleren of te wijzigen geldt ook bij onderstaande situaties:

Onvoorziene prijsstijgingen
Door politieke en economische wijzigen kunnen prijsstijgingen ontstaan. In zulke situaties behoudt Twin Travel zich het recht voor om plotselinge prijsstijgingen door te voeren en deze extra kosten op de boeking van de reiziger in rekening te brengen.

Wijziging van gezondheid en beperking van de deelnemer
Indien voor vertrek de beperkingen en de gezondheid van de reiziger wijzigt, dan behoudt Twin Travel zich het recht voor om de boeking te annuleren of in overleg met de hoofdboeker een gepast alternatief te bieden.

Minimum aantal deelnemers en begeleiders
Indien er minder reizigers en/of begeleiders hebben geboekt dan bij de reis vermelde groepsgrootte behoud Twin Travel het recht voor om de boeking te annuleren of een gepast alternatief te bieden. Gaat de reiziger niet akkoord met het alternatief, dan vindt restitutie plaats van de reissom.

17. Bagage

Wij verzoeken de reizigers om alle bagage goed en duidelijk te labelen met kofferlabels en voor- achternaam en telefoonnummer. Voor de reisbagage gelden de volgende voorwaarden:

Bagage vliegreizen:
Het maximale gewicht van een koffer is 15 kg, handbagage is maximaal 5 kg. Handbagage mag niet groter zijn dan 55 x 35 x 25 cm. Als het bagagegewicht te hoog is, wordt bij inchecken een extra tarief gehanteerd van 10,- per kilo die de reiziger direct moet betalen. Afhankelijk van de maatschappij waarmee gevlogen wordt kunnen er afwijkende eisen aan tarief, gewicht en afmetingen gesteld worden.

Bagage busreizen:
Te zware koffers of koffers met een afwijkende afmeting mogen door de chauffeurs geweigerd worden. De normale afmeting voor een koffer is 80 x 70 x 30 cm. Gewicht maximaal 15 kg. Handbagage moet onder de voetsteun van de stoelen passen. Afhankelijk van de busmaatschappij kunnen er afwijkende eisen aan gewicht en afmetingen gesteld worden.

18. Uitsluiting van een reis

Na boeking van de vakantie behoudt Twin Travel zich het recht voor reizigers te allen tijde uit te sluiten van deelname aan de vakantie of vervroegd naar huis te sturen. Twin Travel is gerechtigd om alle gemaakte kosten bij uitsluiting en/of naar huis sturen bij de reiziger of de hoofdboeker in rekening te brengen. In geval van uitsluiting kan men geen aanspraak maken op vergoedingen van de geboekte annuleringsverzekering.
De reiziger kan uitgesloten worden van een reis bij:

Onjuiste informatie
Uitsluiting van een reis bij onjuiste informatie; Indien er bij boeking niet volledige informatie over de de visuele beperking, mobiliteit en zelfredzaamheid (ADL) van de reiziger is vermeld.

Ongewenst gedrag
Uitsluiting van een reis bij ongewenst gedrag; Indien reiziger hinderlijk, gevaarlijk of agressief gedrag vertoont waardoor de uitvoering van de reis wordt bemoeilijkt en/of waardoor dit gedrag het vakantieplezier van andere reizigers beïnvloed. Uitsluiting van een reis geldt ook bij gedrag waardoor contacten met politie en justitie onvermijdelijk zijn.

Negeren van afspraken
Uitsluiting van een reis bij het negeren van afspraken: Indien de reiziger alle aanwijzingen en gemaakte afspraken bij boeking en/of tijdens de reis negeert.

Niet geldige reisdocumenten
De reiziger is verplicht te beschikken over de juiste reisdocumenten zoals een geldig paspoort of Europese ID-kaart. Voor vliegreizen geldt ook de verplichting van een medisch paspoort als er medicatie gebruikt wordt. Uitsluiting van een reis bij ongeldig reisdocument; indien de reiziger niet beschikt over een geldig reisdocument zoals paspoort of Europese ID-kaart. Voor vliegreizen geldt ook de verplichting van een medisch paspoort en indien noodzakelijk een noodzakelijk medische verklaring en vaccinatiebewijs.

Openstaande factuur
Uitsluiting bij openstaande factuur; indien niet is voldaan aan de financiële verplichtingen behorend bij boeking. De vakantieboeker moet in het uiterste geval 1 dag voor vertrek aan de betalingsverplichting hebben voldaan.

Overgewicht reiziger
Uitsluiting bij overgewicht; Indien de reiziger met een dusdanig zwaar overgewicht niet plaats kan nemen in een normale vliegtuig- of busstoel of om andere praktische redenen de uitvoering van de reis wordt bemoeilijkt.

19. Aansprakelijkheid

De reiziger is te allen tijde aansprakelijk voor veroorzaakte materiële- en immateriële zaken, ongeacht of deze schade het gevolg is van de geestelijke- en/of lichamelijk gezondheid van de reiziger of derden. Kosten om de veroorzaakte schade te vergoeden zijn voor rekening van de reiziger. Bij ernstige misdragingen kan de begeleiding, accommodatieverschaffer of andere benadeelde partijen genoodzaakt zijn passende maatregelen te nemen. Voor deze maatregelen en de eventueel daaruit voortvloeiende kosten kan SET-Reizen geen aansprakelijkheid aanvaarden. Mocht de reis ondanks alle voorzorgsmaatregelen nadelige gevolgen hebben voor de lichamelijke of geestelijke conditie van de reiziger, dan kan Twin Travel daar niet aansprakelijk voor gesteld worden.

20. Overmacht

In de volgende situaties kan SET-Reizen niet aansprakelijk worden gesteld voor de schade veroorzaakt door; oorlog, revolutie, brand, zware weersomstandigheden, natuurrampen, belemmeringen in de infrastructuur, oproer, werkonderbreking, staking, epidemieën, pandemieën, quarantaines en overheidsmaatregelen.

21. Foto-/Videomateriaal

Om onze klantendoelgroep een sfeerimpressie te geven van onze vakanties maken we gebruik van beeldmateriaal voor promotiedoeleiden en ter illustratie van onze reisgids, website, nieuwsbrieven en social media kanalen. Bij boeking gaat de hoofdboeker akkoord om voor deze doeleinden het beeldmateriaal te gebruiken. Dankzij deze sfeerbeelden krijgt de reiziger en/of hoofdboeker een goed beeld van onze vakanties, reiziger en begeleiders.

22. Voorbehoud

Fouten in deze brochure en de reisinformatie binden SET-Reizen niet. SET-Reizen behoudt zich het recht voor om het aanbod, reisprogramma, routes, accommodatie en door plotselinge prijsstijgingen de reissom hierop aan te passen.

23. Klachten

Niet helemaal tevreden over onze service of de vakantie? Geef dit dan direct door aan de aanwezige begeleiding. Wordt de klacht niet ter plekke naar tevredenheid opgelost, dan kan de klacht binnen 4 weken na afloop van vakantie schriftelijk via een klachtenformulier worden ingediend. Binnen 4 weken versturen wij een reactie. Als de reiziger niet tevreden is over de afhandeling van de klacht, dan kan men contact opnemen met de NBAV. Die oordeelt of Twin Travel de juiste klachtenprocedure heeft toegepast.

24. Garanties op boeking

Om de kwaliteit van onze dienstverlening te waarborgen zijn we aangesloten bij garantiefonds SGR en zijn we in het bezit van het keurmerk van de NBAV. Om aan de privacywetgeving te voldoen hebben we een privacybeleid opgesteld om de persoonsgegevens van de boeker te beschermen.

SGR
De garantie van de Stichting Garantie Reisgelden (SGR) houdt in dat de reiziger ervan verzekerd is, dat de reiziger het betaalde reisgeld terugkrijgt, als de reisorganisator door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. De in dit programma gepubliceerde reizen vallen onder de garantie van SGR, binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling. Voor zover de overeenkomst ook het vervoer omvat en de plaats van bestemming al is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis. Kijk voor meer informatie op www.sgr.nl.

NBAV
De Nederlandse Branchevereniging Aangepaste Vakanties (NBAV) heeft als doel om voor reizigers met een functiebeperking het aanbod van aangepaste vakanties inzichtelijk te maken. Daarnaast zet de NBAV zich in voor deze reizigers om hun belangen te behartigen in het kader van integratie en emancipatie. De kwaliteit van de aangesloten organisaties worden getoetst aan de keurmerkcriteria die de NBAV heeft opgesteld voor haar leden.

Privacybeleid
Twin Travel hecht veel waarde aan de bescherming van jouw persoonsgegevens. In deze privacyverklaring willen we heldere en transparante informatie geven over hoe wij omgaan met persoonsgegevens. De wetgeving Wet op de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) zorgt ervoor dat wij als verwerkingsverantwoordelijke de door jouw met toestemming verstrekte persoonsgegevens veilig en discreet moeten beheren. Wij hebben hierin ook de taak uit te leggen hoe we jouw gegevens verwerken en gebruiken.

Klik hier voor ons volledige privacybeleid


Wil je liever het vakantieprogramma per post ontvangen?